Logo Realitatea.md

#FiiOaspeteleNostru: Turiștii, întâmpinați cu surprize de Paști pe Aeroportul Internațional Chișinău (FOTO)

04 Aprilie 2018, 20:08 // Societate

În ajunul sărbătorilor pascale, călătorii care ajung la , vor avea parte de surprize în cele mai bune tradiții ale ospitalității moldovenești. Vizitatorii vor primi broșuri promoționale ce conțin cupoane cu reduceri de prețuri atât pentru achizițiile la brandurile de țară DININIMĂ și Vinul Moldovei, cât și pentru vizitele la unele vinării din țară.

Pliantele vor fi distribuite în perioada 3-18 aprilie și fac parte din campania națională „Fii Oaspetele Nostru” (#fiioaspetelenostru, #beourguest), care are drept scop promovarea Republicii Moldova ca destinație turistică. Acțiunea a fost organizat de Biroul pentru Relații cu Diaspora (BRD), cu susținerea Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID și Guvernul Suediei, în parteneriat cu Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV), Asociația Patronală din Industria Ușoară (APIUS) și compania „Avia Invest”.

Olga Coptu, șef, Biroul Relații cu Diaspora: „Suntem cu gândul la miile de cetățeni aflați în afara țării care nu reușesc să revină des în Republica Moldova. Pentru toți cei plecați, în comun cu Proiectul de Competitivitate  din Moldova, am gândit campania de astăzi. Inițiativa vine să sensibilizeze oamenii din afara țării pentru ca să devină promotorii produsului autohton,în special al vinăriilor și al brandului DININIMĂ. Tot ce se identifică cu Republica Moldova este important pentru concetățenii noștri plecați și ar fi frumos că produsele fabricate în Moldova să fie fabricate și în afara țării, iar diaspora are un potențial enorm în acest sens. ”

Diana Lazăr, vicedirector, Proiectul de Competitivitate din Moldova: „Turismul este ramură importantă a economiei ce poate contribui la dezvoltarea mai multor industrii conexe. De aceea, Proiectul de Competitivitate din Moldova s-a implicat activ în promovarea imaginii Moldovei drept destinație turistică, iar în mai puțin de patru ani țara noastră a ajuns să fie plasată în top 10 țări recomandate pentru călători de către publicații internaționale notorii. În toamna anului trecut am lansat o campanie de promovare cu genericul „FiiOaspeteleNostru” pentru a arăta autenticitatea ofertei turistice a țării noastre. Sperăm că toate activitățile desfășurate vor atrage cât mai mulți turiști străini.”

Nino Ciubanișvili, director de marketing, „Avia Invest”: „Odată cu renovarea și extinderea aeroportului, suntem mândri să putem întâmpina și mai mulți călători în cele mai bune condiții. Acum, în ajun de Paști, fluxul pasagerilor de pe Aeroportul Internațional Chișinău este în creștere, iar foarte mulți co-naționali de ai noștri revin acasă. Am decis să acceptăm propunerea partenerilor noștri și de a le ura un „Bun venit” inedit călătorilor. ”

Natalia Țurcanu, director-executiv, Asociația Națională Pentru Turism Receptor din Moldova (ANTRIM): „Oferta turistică a Moldovei și brandul turistic de țară „Pomul Vieții” se remarca tot mai des la cele mai importante expoziții de profil din lume, iar numărul celor interesați să ne viziteze țara este în continuă creștere.

Marina Gospodarenco, expert-coordonator, Direcția dezvoltarea piețelor, Oficiul Național al Viei și Vinului:  „Brandul vinicol de țară „Vinul Moldovei. O legendă vie” a devenit în ultimii ani simbolul reprezentativ al Republicii Moldova.  Datorită pașilor importanți parcurși în ultimii ani de sectorul vitivinicol, Vinul Moldovei – produs al mândriei naționale și exponent al tradițiilor vinicole milenare - devine tot mai cunoscut și mai apreciat atât în țară cât și peste hotare.”

Tatiana Eremciuc, director-executiv, Asociația Patronală din Industria Ușoară (APIUS): „Brandul de țară al industriei textile „DININIMĂ” se face remarcat la tot mai multe expoziții internaționale de profil, iar creațiile designerilor moldoveni ajung pe paginile celor mai influente reviste de modă din lume. Purtând piese ale brandurilor „DININIMĂ” fiecare din noi poate contribui la dezvoltarea  brandurilor moldovenești.”

În cadrul evenimentului desfășurat în incinta Aeroportului Internațional Chișinău a fost prezentată și prima platformă de realitate virtuală 360 de grade, ce  scoate în prim plan potențialul turismului vinicol din țara noastră. Element al campaniei naționale „Fii Oaspetele Nostru”, site-ul oferă posibilitatea de a descoperi cu ajutorul tururilor virtuale 12 cele mai importante obiective turistice ale țării.

La începutul acestui an, a fost lansată o agendă centralizată a evenimentelor cultural turistice „Pomul Vieții” 2018, ce au potențial de a atrage vizitatori străini și reprezentanți ai diasporei. Calendarul cultural-turistic conține 28 de evenimente ce valorifică tradițiile milenare ale țării noastre în domeniu vinificației, obiceiurile dar și obiectivele turistice importante.  

Anul trecut, Moldova a găzduit 14 evenimente cultural - turistice de importanță regională care au atras peste 150.000 de vizitatori și care au contribuit la apariția pe piața a noi antreprenori în domeniul turismului.  

Campania „Fii Oaspetele Nostru” se desfășoară sub egida brandului turistic de țară „Pomul Vieții” și este implementată de Asociația Națională pentru Turism Receptor (ANTRIM) cu suportul Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID și Guvernul Suediei.

CURS VALUTAR BNM
EUR EUR 19.6995 0.9123%
USD USD 17.7601 0.2982%
RUB RUB 0.2764 1.5057%
RON RON 4.1600 0.9243%
UAH UAH 0.7160 0.1679%
Vezi si alte valute
CELE MAI CITITE 30 zile 7 zile