Logo Realitatea.md

Furt de apă în capitală, depistat de ”Apă-Canal”! Cum un moldovean a furat apă, timp de cinci ani, cu...un ac

23 Aprilie 2017, 18:46 // Societate

Consum fraudulos de apă depistat în capitală, drept urmare a verificării metrologice a apometrului de către operator. Conform Legii privind serviciul public de alimentare cu apă şi a contractului de furnizare a serviciului public de alimentare cu apă şi de canalizare, reprezentanții S.A. „Apă-Canal Chişinău” au demontat, pentru verificare metrologică, mai multe contoare din sectorul particular.


Foto: acc.md

Executând procedura de dezasamblare şi curățire a contorului până la verificarea metrologică a acestuia, în cazul unui consumator din sectorul Centru al capitalei a fost depistat un ac introdus prin filtrul contorului. În cazul dat, contorul a fost montat nemijlocit de către consumator, fiind observate neregulile admise doar la demontare de către operator.

Astfel, urmare a instalării contorului dat la începutul anului 2012, timp de 5 ani, proprietarul casei particulare, parţial bloca contorul de apă rece, pentru ca acesta să nu indice consumul real de apă.

În perioada menționată, lunar, în factură era indicat un consum de apă de 2-3 metri cubi, pentru a nu stârni suspiciuni, deşi până în 2012, era înregistrat consumul lunar a 11-12 metri cubi de apă rece.

În același context, reprezentanții "Apă-Canal Chişinău" au depistat şi alte metode ilegale practicate de către unii consumatorii pentru încetinirea funcționării contorului sau chiar stoparea funcționării acestuia pentru a achita cât mai puțin pentru serviciile prestate.

Furnizorul de apă mai spune că toate ilegalitățile admise pentru a facilita furtul de apă vor fi depistate şi consumatorii vor fi sancționați. Neregulile menționate sunt examinate în cadrul comisiei de profil a întreprinderii cu calcularea volumului de apă pentru consumul fraudulos.

Ce ţine de integritatea contoarelor şi a sigiliilor aplicate, consumatorul este responsabil de integritatea contorului şi este obligat să înștiințeze operatorul imediat ce depistează deteriorarea contorului sau violarea sigiliilor operatorului.

În cazul în care deteriorarea contorului are loc din vina consumatorului, acesta suportă cheltuielile de reparare, demontare, verificare metrologică şi montare a contorului deteriorat sau de înlocuire a lui, precum şi este obligat să achite contravaloarea consumului recalculat de apă sau volumul recalculat de ape uzate.

Dacă contorul instalat la consumatorul casnic sau la branșamentul blocului locativ este deteriorat, nu din vina consumatorului, operatorul restabilește evidenţa volumului de apă potabilă în termen de o lună de la data demontării contorului, prin repararea contorului sau înlocuirea acestuia.

Realitatea.md amintește că, anterior, directoarea S.A. "Apă-Canal Chişinău" a declarat că peste 27% dintre consumatori declară consum "zero" a apei și în acest mod îi mint pe ceilalți consumatori care achită regulat facturile.

VIDEO - „Apă-Canal Chişinău": "27% dintre chișinăuieni declară ZERO consum a apei și mint consumatorii care achită regulat facturile"

CURS VALUTAR BNM
EUR EUR 19.5425 -0.3193%
USD USD 17.4980 -0.6484%
RUB RUB 0.2549 2.1643%
RON RON 4.0349 -0.2867%
UAH UAH 0.6531 -0.3965%
Vezi si alte valute
CELE MAI CITITE 30 zile 7 zile