Logo Realitatea.md

Oferta turistică a Moldovei, prezentată că succes la expoziția „Borsa Internazionale del Turismo din Milano”

14 Februarie 2018, 13:13 // Economie

Oferta turistică a Republicii Moldova devine tot mai cunoscută peste hotarele țării, în special pe piețele Italiei și Poloniei. Alături de câțiva tur-operatori și vinării, Asociația Națională Pentru Turism Receptor din Moldova au reprezentat Moldova pentru al doilea an consecutiv la expozițiile specializate Borsa Internazionale del Turismo din Milano.

Sub umbrela brandului turistic de țară „Pomul Vieții” și în cadrul campaniei internaționale de comunicare  „#BeOurGuest”, Moldova a fost prezentă cu un stand comun la care vizitatorii au făcut tururi virtuale la cele mai importante destinații turistice ale țării, iar tur-operatorii au avut zeci de întâlniri cu agenții economici din Italia și Polonia care își completează ofertele turistice cu destinații orientate pe turismul gastronomic și de aventură ușoară.

Mai mult, reprezentanții diasporei alături de doi bucătari – membri au Asociației Profesionale a Bucătarilor din Italia au organizat și un show gastronomic de preparare a bucatelor tradiționale moldovenești, care au fost servite cu un pahar de Vinul Moldovei. Astfel, vizitatorii au putut gusta din plăcintele moldovenești, sărmăluțele din foi de varză și viță de vie, hulubași din aluat și desigur din tradiționalul desert: prune cu nuci și frișcă.

„Ne bucurăm că în mai puțin de patru ani, de la cea mai puțin cunoscută destinație în Europa, țara noastră a ajuns să fie plasată în top 10 țări recomandate pentru călători de către publicații internaționale notorii. De aceea susținem promovarea imaginii Moldovei drept destinație turistică inedită în centrul Europei, inclusiv prin campanii și activități bine definite pe piețele țintă, precum Italia și Polonia”, a declarat Doina Nistor, directorul Proiectului de Competitivitate din Moldova.

Oferta turistică a Moldovei s-a făcut remarcată și la Salonul Turistic de la Poznan, Polonia, unde standul Republicii Moldova a luat Premiul Mare pentru concept, design și posibilitățile logistice oferite, demonstrând astfel calitatea activităților de promovarea pe piața poloneză. Distincția vine după ce în luna noiembrie 2017, standul Moldovei a luat un premiu similar la expoziția TT Warsaw.  Sub umbrela brandului turistic de țară „Pomul Vieții”, tur-operatorii „Tatra Bis”, „Corina Travel” și vinăriile „Asconi” și „Purcari” au oferit vizitatorilor degustări de vinuri, au avut mai multe întâlniri cu numeroși jurnaliști locali specializați pe turism, inclusiv un canal TV regional și au prezentat vizitatorilor campania inovativă, desfășurată în mediul online, „#BeOurGuest”.

Evenimentele de acest fel se aliniază la direcțiile strategice de promovare a turismului în 2017 - 2019 elaborat cu suportul Proiectului de Competitivitate din Moldova.

În 2017, aproximativ 42.972 cetățeni italieni au vizitat Republica Moldova, dintre care aproximativ 80% au sosit pe cale aeriană, în timp ce din Polonia au venit 14.079 de turiști, iar mai bine de jumătate au venit cu transportul auto.

La patru ani distanță după ce a fost declarată cea mai puțin vizitată destinație din Europa, Moldova a desfășurat o amplă campanie de promovare sub umbrela brandului turistic de țară „Pomul Vieții”. Astfel, pe parcursul anilor 2016-2017, Moldova a înregistrat o creștere media anuală de 17%, ajungând la 3,2 milioane de vizitatori.

CURS VALUTAR BNM
EUR EUR 19.1026 1.0158%
USD USD 16.7434 0.6299%
RUB RUB 0.2493 0.4432%
RON RON 4.1097 1.2840%
UAH UAH 0.6056 1.1187%
Vezi si alte valute
CELE MAI CITITE 30 zile 7 zile