Logo Realitatea.md

Zuckerberg anunţă modificări importante pe Facebook: Nu va mai fi ca acum

12 Ianuarie 2018, 13:27 // Tech

Facebook are nevoie rapid de un proces de rebranding, având în vedere scandalurile de proporții în care a fost implicată compania americană în ultimul an. Per ansamblu, cei mai mulți dintre noi continuă să petreacă foarte mult timp pe Facebook. Această situație nu se va schimba prea curând, deși ritmul în care persoane noi își creează conturi nu mai este la fel de mare ca înainte. Pe de altă parte, există peste două miliarde de utilizatori ai rețelei sociale, deci efortul pe care trebuie să-l facă gigantul american în următoarea perioadă ține de păstrarea lor cât mai mult timp pe Facebook.

Foto: guardian.ng

Deși cea mai mare rețea de socializare a fost creată inițial pentru a facilita interacțiunea în format digital între prieteni, experiența celor mai mulți dintre noi a avut de suferit în ultimii ani. Reclamele pe Facebook sunt mai multe ca niciodată și, tinde să fie din ce în ce mai greu să găsești poze din vacanța unui prieten printre știri, anunțuri sau postări publice de la diverse entități business, scrie Playtech.

Mark Zuckerberg vrea să schimbe această situație în 2018 și și-a propus să reinventeze platforma online în așa fel, încât accentul să fie din nou pus pe prieteni, pe postările celor apreciați și pe grupurile de la care ți-ai dorit să primește informații în momentul în care te-ai înscris. În News Feed, familia va fi în centrul atenției, în defavoarea știrilor virale și a clipurilor menite să te țină într-un cerc vicios.

Procesul de propagare a schimbărilor va fi inițiat în News Feed în perioada imediat următoare. Din prima fază, ar trebui să vezi mai puține postări de la afaceri, branduri și publicații, conform spuselor lui Zuckerberg. În plus, postările publice și articolele care îți vor trece prin fața ochilor vor avea o calitate mai bună și ar trebui să faciliteze interacțiunea pozitivă și încărcată de semnificație între oameni. Rămâne să vedem dacă administratorii paginilor publice vor fi supărați de aceste schimbări.

Pe scurt, vor fi vizibile mult mai multe postări personale ale prietenilor, indiferent că este vorba de actualizări text, fotografii sau filmări. Zuckerberg este de părere că interacţiunea activă dintre prieteni, cum o numeşte, reprezintă viitorul pe termen lung pentru Facebook.

Pierzători vor fi publisherii, site-urile de ştiri şi diversele afaceri, care-şi vor vedea vizibilitatea şi conversiile prăbuşindu-se după modificarea de algoritm. Cel mai mult vor avea de pierdut entităţile care au investit resurse importante pentru generarea de conţinut care să creeze engagement pe Facebook.

Conceptul de „socializare activă, nu pasivă”, pe care Mark Zuckerberg îl repetă în anunţul său, înseamnă că tot ceea ce reprezintă conţinut public, inclusiv cel video, devine dintr-o dată mult mai puţin interesant pentru Facebook.

CURS VALUTAR BNM
EUR EUR 19.6067 -0.4903%
USD USD 16.9747 -0.0853%
RUB RUB 0.2589 0.0386%
RON RON 4.2017 -0.4737%
UAH UAH 0.6081 0.0823%
Vezi si alte valute
CELE MAI CITITE 30 zile 7 zile