Logo Realitatea.md

#tips&tricks pentru cumpărăturile online. La ce aspecte trebuie să acordați atenție când recepționați produsele

21 Ianuarie 2021, 13:47 // Actualitate

Cumpărăturile online au crescut în popularitate în contextul pandemiei. Astfel, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței sfătuiește consumatorii să țină cont de câteva recomandări:

Verifică înainte de a plasa comanda online, dacă prestatorul de servicii a informat corect și complet despre produsul sau serviciul care urmează să fie cumpărat. 

Furnizorul de servicii electronice trebuie să confirme, fără amânări nejustificate, recepționarea informației privind comanda, inclusiv acceptarea sau respingerea comenzii.

Să contactați comerciantul prin telefon pentru a cere informații suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condițiilor de livrare; modul în care răspunde la aceste întrebări le poate oferi consumatorilor indicii asupra seriozității vânzătorului.

Produsul comandat trebuie să fie livrat conform adresei indicate, în intervalul orarului prestabilit. Dacă comerciantul nu respectă termenul stabilit sau declarat pentru livrarea produsului, atunci consumatorul își rezervă dreptul de a cere perceperea unei penalități pentru fiecare zi de întârziere sau oră.

Examinați în momentul recepționării comenzii, starea produsului (corespunderea criteriilor declarate, integritatea și funcționalitatea produsului), prin solicitarea curierului de a deschide coletul. Dacă în urma deschiderii coletului se constată că produsul comandat prezintă semne de lovire, zgârieturi sau alte probleme de tip estetic, se recomandă să fie refuzată comanda. Pentru a refuza comanda trebuie să se completeze o cerere de returnare a produselor, în prezența curierului în momentul livrării. În cazul când a fost omisă serviciul “Deschiderea coletului la livrare”, se poate recurge la înregistrarea imaginilor video la deschiderea coletului livrat. Imaginile înregistrate pot fi utilizate ca probe într-un eventual litigiu cu comerciantul.

În cazul returului prin intermediul serviciului “Deschiderea coletului la livrare” taxele de transport sunt acoperite de către magazinul online, doar atunci când produsul este deteriorat sau nu coincide specificațiilor din comandă.

Vezi și:

Shopping-ul online, plin de riscuri. SFATURILE specialiștilor pentru a nu fi înșelați

Citeste tot despre: cumpărături online
CURS VALUTAR BNM
EUR EUR 21.1524 0.3563%
USD USD 17.5751 0.3323%
RUB RUB 0.2386 0.4209%
RON RON 4.3335 0.2498%
UAH UAH 0.6337 1.0364%
Vezi si alte valute
CELE MAI CITITE 30 zile 7 zile