Logo Realitatea.md

Țările Nordice – o nouă sursă de turiști pentru Moldova

27 Ianuarie 2020, 11:38 // Economie

 La începutul acestui an, țara noastră a participat, în premieră, cu un stand propriu la cel mai mare târg de specialitate din peninsula scandinavă – „MATKA 2020 Nordic Travel Fair”. Desfășurat în capitala finlandeză, Helsinki, evenimentul atrage anual peste 50 de mii de vizitatori, care sunt în căutare de produse și servicii turistice de clasă premium, cu accent pe turism experiențial, cultural, gastronomic, de aventură ușoară, dar și pe sustenabilitate. Iar pentru a-i convinge pe potențialii turiști că oferta turistică a Moldovei răspunde cerințelor turistului modern, vizitatorii târgului au fost invitați să ia parte la sesiuni de proiecții video și tururi virtuale 360º.

Foto: www.facebook.com/ANTRIM.MD

Participarea țării noastre la „MATKA 2020 Nordic Travel Fair” se înscrie în planul anual de acțiuni elaborat de Agenția de Investiții (AI), care susține dezvoltarea turismului din Moldova și a produselor turistice cu valoare adăugată, inclusiv prin prezența la cele mai mari expoziții de profil din lume.

AI este partenerul sectorului pentru dezvoltarea turismului, iar activitatea instituției implică și conectarea țării noastre la circuitul turistic global. Oferta turistică a Moldovei se pliază perfect pe așteptările turiștilor străini în căutare de experiențe autentice și inedite, fapt care necesită o comunicare amplă și consecventă. De aceea, pe parcursul ultimilor ani, am reușit să prezentăm călătorilor lumii experiențele unice disponibile în Moldova, adaptate cerințelor lor: experiențe oenogastronomice, culturale, rurale, agroturistice, de aventură și de ce nu, istorice. În anul 2019 am alocat peste 1 milion 134 mii de lei pentru participarea a 55 de agenți economici la expozițiile internaționale derulate în șapte țări. Pentru acest an ne propunem să promovăm oferta turistică pe noi piețe-sursă, să conectăm Moldova la fluxul turistic internațional prin elaborarea rutelor transfrontaliere, să creștem competențele prestatorilor de servicii turistice și să diversificăm produsului turistic local în conformitate cu tendințele moderne. Pentru Republica Moldova participarea la „MATKA 2020 Nordic Travel Fair" înseamnă încă o ușă către turismul extern, dar și valorificarea celor mai prețioase active deținute de țara noastră”, a declarat Rodica Verbeniuc, director general, Agenția de Investiții din Moldova

Pentru atingerea obiectivelor de promovare a ofertei turistice sub umbrela brandului de țară, AI a organizat anterior un concurs de granturi. În urma evaluărilor, Asociația Națională pentru Turism Receptor din Moldova (ANTRIM) a fost desemnată câștigătoare a subvențiilor, iar cu sprijinul Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID Moldova, Suedia și UK aid, pe parcursul acestui an mai mulți agenți economici vor participa la 5 expoziții reprezentantive (BIT Milano; TTR București; ITB Berlin World's Leading Travel Trade Show; ITM - Intourmarket, MOSCOW, Rusia; TT – Warsaw Trade Fairs, Varșovia).

La „MATKA 2020 Nordic Travel Fair” au participat mai mulți reprezentanți ai sectorului turismului din țară, printre care se numără: Asociația Națională pentru Turism Receptor din Moldova (ANTRIM), agențiile „Tatrabis", „Visit Moldova – Incoming Tourism”, „GoAdventure Moldova”, „Winetours Moldova” și vinăria „Asconi”.

„Am participat pentru prima dată la „MATKA 2020 Nordic Travel Fair" din Helsinki și am rămas surprinsă pozitiv, deoarece este primul eveniment la care turiștii și potențialii turiști erau mult mai interesați de Moldova decât tur-operatorii. Foarte mulți dintre cei cu care am discutat știau despre țara noastră și nu trebuia să le arăt pe hartă unde ne aflăm. Unii dintre ei ne-au vizitat acum 10-15 ani și planifică să mai vină în următoarea perioadă, pentru că au auzit multe lucruri frumoase. Ne-a bucurat extrem de mult faptul că unele persoane cunoșteau oferta turistică a țării și ne-au spus că aceasta reprezintă exact ceea ce căutau: natură frumoasă, cultură, gastronomie și aventură. Mă bucur mult că datorită suportului oferit de Agenția de Investiții am avut șansa de participa la un astfel de eveniment”, a spus Oxana Șandrean, reprezentant, agenția „GoAdventure”.

Țările scandinave sunt o piață importantă pentru promovarea ofertei turistice a țării noastre, inclusiv datorită faptului că au cel mai înalt PIB pe cap de locuitor și se bucură de 5 săptămâni de vacanță pe parcursul unui an. Statisticile arată că în 2019 a fost înregistrată o creștere a numărului de turiști din segmentul de vârstă 20-64 ani, care sunt în căutare de experiențe autentice și destinații turistice necunoscute. De asemenea, țările din peninsula scandinavă au generat doar pe parcursul anului trecut o creștere extensivă a turismului emițător cu o valoare de peste 63 miliarde de dolari.

Citeste tot despre: ANTRIM, țarile nordice, turism
CURS VALUTAR BNM
EUR EUR 19.4479 0.0602%
USD USD 17.7711 -0.4799%
RUB RUB 0.2704 -0.8434%
RON RON 4.0440 -0.0445%
UAH UAH 0.7243 -0.1516%
Vezi si alte valute
CELE MAI CITITE 30 zile 7 zile