Logo Realitatea.md

Ce se întâmplă, dacă bei prea mult paracetamol? Avertismentul specialiștilor

13 Iulie 2019, 14:10 // Life

Atenție la consumul de paracetamol! Autoritățile franceze avertizează că depășirea dozelor prescrise de medici poate afecta grav ficatul. Potrivit statisticilor, supradozajul de medicamente care conțin paracetamol constituie prima cauză de creșterea a cazurilor de hepatită în Franța.

Foto: simbol

Totul, în condițiile în care anual în Hexagon se vând un miliard de cutii de paracetamol, iar în 2018 unui francez din doi i s-au prescris medicamente cu această substanță de bază. De aceea, pe cutii apare acum și un anunț cu litere mari, roșii - supradozaj egal pericol.

Medicii spun că trebuie respectate indicațiile lor - de maximum trei pastile pe zi, nu mai des de patru ore, și chiar mai puține doze, dacă pacientul ia și alte medicamente bazate pe proprietățile paracetamolului.

În următoarele nouă luni, mesajul de avertizare va fi prezent pe ambalajele a 200 de medicamente care conțin paracetamol.

Citeste tot despre: doze, paracetamol, supradozaj
CURS VALUTAR BNM
EUR EUR 19.5320 -0.3551%
USD USD 17.6849 -0.3814%
RUB RUB 0.2748 -0.7584%
RON RON 4.1243 -0.3889%
UAH UAH 0.7173 0.0279%
Vezi si alte valute
CELE MAI CITITE 30 zile 7 zile