Logo Realitatea.md

Cum se scuză Poșta Moldovei după ce a fost acuzată că nu ar asigura plata integrală a prestațiilor sociale

24 Mai 2019, 14:28 // Economie

„Poșta Moldovei” vine cu o reacție după ce Curtea de Conturi a depistat mai multe nereguli la achitarea prestațiilor sociale către beneficiari. Printr-un comunicat de presă, întreprinderea a anunțat că „își execută obligațiile asumate în strictă conformitate cu cadrul normativ în vigoare și contractele încheiate cu Casa Națională de Asigurări Sociale” (CNAS).

„Conform contractelor, se presupune că aceiași persoană trebuie să vină la oficiu poștal de atâtea ori de câte drepturi sociale beneficiază și Poșta Moldovei nu poate influența acest fapt. CNAS, stabilește data de achitare a fiecărei prestații sociale și transferă pe conturile Întreprinderii banii la dăți diferite.

Deci, potrivit contractelor încheiate, Î.S. „Poșta Moldovei” comportă obligația de achitare a drepturilor sociale la solicitarea acestora de către beneficiari, iar urmare a nesolicitării sumele neachitate sunt restituite la conturile CNAS.

Un impediment la primirea prestațiilor sociale de către beneficiari a fost identificat ca fiind NU refuzul Î.S. „Poșta Moldovei” de a achita, ci lipsa de informare a beneficiarilor despre dreptul lor la ajutor social”, se arată în comunicat.

Totodată, Î.Ș. „Poșta Moldovei” a menționat că sarcina de informare a beneficiarilor despre dreptul la ajutor social nu a fost pusă pe seama întreprinderii și nu a existat o astfel de solicitare.

„Pretendentul la dreptul social, depune o cerere la structurile de asistență social, pentru a i se stabili acest drept. Structurile de asistență socială, informează în scris beneficiarul despre stabilirea dreptului la ajutor social și modalitatea de primire, fapt confirmat de doamna Dumbraveanu în cadrul plenului Curtii de Conturi.

Sarcina de informare a beneficiarilor nu aparține Î.S. „Poșta Moldovei”, ci structurilor de asistență socială, iar Î.S. „Poșta Moldovei” la rândul său nu a refuzat niciodată beneficiarii care au solicitat plata, și și-a executat corespunzător obligațiile de achitare, așa cum au fost solicitate de CNAS și reflectate în contract”, mai scrie în comunicat.

Potrivit reprezentanților „Poștei Moldovei”, lucrătorii sociali o dată la 45 zile au obligația de a verifica cum beneficiarii au utilizat ajutorul acordat, ceea ce relevă că sunt în cunoștință de cauză care beneficiari au primit banii și de ce unii beneficiarii nu primesc banii.

La fel, aceștia au declarat că, CNAS utilizează un sistem informațional epuizat din punct de vedere tehnologic, ce se limitează în continuare pe schimb de date în bază de fișiere (zeci de tipuri de plată, cu zeci de fișiere pe fiecare tip de plată).

Î.S „Poșta Moldovei” este gata să depună efort, împreuna cu partenerii din cadrul CNAS pentru a soluționa această deficiență prin asistarea la procesul de modernizare al acestui sistem informațional.

Ședința publică a Curții de Conturi o puteți urmări AICI.

CURS VALUTAR BNM
EUR EUR 19.5200 -0.0353%
USD USD 17.6396 -0.4189%
RUB RUB 0.2751 -0.2900%
RON RON 4.1166 -0.1504%
UAH UAH 0.7178 0.4900%
Vezi si alte valute
CELE MAI CITITE 30 zile 7 zile