Logo Realitatea.md

Efectele negative ale învățământului online în Republica Moldova. Ce recomandă specialiștii

22 Ianuarie 2021, 14:34 // Societate

Consiliul Național al Tineretului a realizat un sondaj și a depistat efectele negative ale învățământului online în contextul pandemiei, în Republica Moldova. Au fost intervievați 557 de elevi, 347 de părinți și 221 de profesori din 33 de raioane.

Foto: unsplash.com

51% dintre profesorii care au participat la sondaj, susțin că mai mult de 5 elevi din clasă nu s-au putut conecta la orele online, din mai multe motive: lipsa dispozitivelor de conectare, conexiune slabă la internet, lipsa internetului, lipsa spațiului pentru studiu.

Prin urmare, s-a observat că rezultatele elevilor sunt în declin.

86% dintre profesori susțin că au observat o scădere a nivelului de performanță a tinerilor. 28% dintre părinți susțin că elevii se plâng mai des de volumul temelor pentru acasă decât de obicei. Durata lecției s-a micșorat, iar elevii sunt nevoiți să studieze individual unele aspecte ale temei.

Un alt efect negativ identificat este faptul că elevii au o atârnare neserioasă față de educație, iar profesorii nu sunt motivați să predea.

Ba chiar și sănătatea atât mintală, cât și fizică a elevilor este afectată din cauza dependenței de ecrane, activității fizice reduse, stresului.

Ce spun elevii și profesorii despre „sprijinul” autorităților?

Potrivit studiului, 19% dintre elevi care nu au calculator personal au solicitat de la școală sau autorități un dispozitiv de conectare dar nu l-au primit. 46% dintre elevi nu au solicitat ajutor pentru că nu au știut că o pot face. Între timp, 49% dintre profesori spun că Guvernul nu a acordat niciun fel de suport pentru încadrarea elevilor vulnerabili.

Recomandări pentru autorități

  1. Echiparea tinerilor cu echipament și conexiune la internet, în special cei vulnerabili.
  2. Instruirea cadrelor didactice, echiparea cu tehnologie performantă.
  3. Împărțirea claselor pe nivele de cunoștințe acumulate.
  4. Revizuirea curriculei din perspectiva educației online.
  5. Elaborarea unor manuale pentru diverse discipline cu itemi web.
  6. Reducerea task-urilor birocratice pentru profesori pentru a avea mai mult timp pentru pregătire.
  7. Reglementarea volumului de teme pentru acasă în raport cu numărul de ore recomandate petrecute pe online.
  8. Elaborarea unei platforme/aplicații unice pentru învățare, evaluare și monitorizare, iar între timp utilizarea unei singure platforme de conectare la toate orele.
  9. Monitorizarea sistematică a frecvenței și a reușitei/ comunicarea permanentă cu părinții și elevii.
  10. Stabilirea unui program specific, universal și adaptat pentru lecțiile online.
  11. Plasarea accentului pe disciplinele care vor fi testate la BAC. Astfel, materiile testate la BAC să se facă offline, iar celelalte online.
  12. Axarea sistemului de învățământ online pe studiul independent sau învățământ peer-to-peer.
  13. Oferirea unui program individual de învățare (cu materiale necesare) pentru elevii care nu au acces la tehnologii.
  14. Majorarea salariilor la profesori (primă pentru procurarea tehnicii necesare/ instruirilor particulare cu tinerii vulnerabili)
  15. Centrarea educației pe un sistem de valori (responsabilitate, respect, corectitudine, calitate) spre deosebire de educația centrată pe sistemul de recompensă/ penalizare (note).
  16. Oferirea unei flexibilități mai mari la profesori în predare.
  17. Susținerea cadrelor prin crearea condițiior de lucru, micșorarea numărului de ore tarifare și majorarea tarifului, punerea la dispoziție a asistenților.
  18. Implicarea tinerilor la luarea deciziilor.

CURS VALUTAR BNM
EUR EUR 21.3426 0.1835%
USD USD 17.4546 -0.4227%
RUB RUB 0.2368 0.0422%
RON RON 4.3784 0.2129%
UAH UAH 0.6257 -0.3186%
Vezi si alte valute
CELE MAI CITITE 30 zile 7 zile