(FOTO) Un stup de viespi ucigașe, anihilat de cercetători în SUA. Veninul lor este deseori fatal

25 Octombrie 2020, 17:02 // În lume

Un stup de viespi ucigașe, originare din Asia, a fost anihilat de un grup de cercetători biologi după descoperirea sa în statul american Washington, relatează BBC, citat de Digi24.

Foto: twitter.com/ferrisjabr

Stupul, descoperit în statul Washington, a fost găsit după ce mai mult viespi ucigașe au fost prinse și le-au fost puse dispozitive de urmărire. Oamenii, îmbrăcați în costume de siguranță pentru a evita înțepătura insecteleor, au distrus stupul cu ajutorul unui aspirator special. Dispozitivele de urmărire au fost plasate pe insecte cu ajutorul aței dentare.

Specia de insecte, extrem de invazive, sunt cunoscute sub numele de „viespi ucigașe” (eng. murder hornets) și au un venin extrem de puternic pe care îl introduc în organismul victimei fie prin ac, fie scuipându-l. Ele țintesc, în general, stupurile de albine pe care le distrug rapid, în câteva ore.

Stupul, care adăpostea în jur de 200 de astfel de insecte, a fost descoperit în apropierea graniței cu Canada, în orașul Blaine.

Sâmbătă, cercetătorii, echipați cu costume de protecție și un aspirator special, au tras insectele din copac și din stup. Copacul va fi doborât pentru a elimina alte cuiburi sau insecte care ar mai putea să se adăpostească în el.

Viespile ucigașe sunt unele dintre cele mai mari specii de astfel de insecte – regina unei colonii poate ajunge la dimensiunea de 5 centimetri. Acul veninos poate să treacă prin haine obișnuite, iar veninul lor este, deseori fatal. Această specie ucide, în fiecare an, în jur de 40 de oameni în Asia.

Habitatul lor obișnuit este în zone întinse din China și Japonia, însă începând cu 2019 mai multe astfel de insecte solitare au mai fost observate și în America de Nord. Un alt stup a fost distrus în Vancouver, anul trecut.

R LIVE TV