Logo Realitatea.md

Managementul finanțelor online și fără facturi pe hârtie! O asociație de locatari din capitală își gestionează activitatea

21 Iulie 2020, 15:49 // Tech

Inovațiile digitale simplifică gestionarea finanțelor și în rândul asociațiilor de locatari din Chișinău. O spun proprietarii apartamentelor unui bloc din sectorul centru al capitalei, care au decis să utilizeze o soluție digitală pentru evidența financiară și managerială a instituției. Soluția încorporează un șir de servicii de plată pentru toate utilitățile - de la notificări, achitări și până la decontări – iar toate facturile sunt eliberate în format electronic. Astfel,sistemul permite monitorizarea datoriilor rezidenților față de Asociație și duce evidența restanțelor către furnizorii de servicii.

Pentru a asigura transparența proceselor, dar și simplificarea gestionării finanțelor, administrația Asociația de coproprietari în condominiu nr.56/139 a apelat la inovații, oportunitate obținută în cadrul unui proiect pilot. Astfel, administratorul a introdus în sistem lista tuturor locatarilor, detaliile specifice fiecărui apartament (suprafața spațiului locativ, numărul persoanelor care locuiesc în fiecare apartament etc.) și, lunar, indicațiile contoarelor pentru utilități. Acum fiecare locatar primește o notificare atunci când este emisă factura, pe care o poate achita fie prin intermediul serviciilor bancare online, aplicațiilor mobile sau transferurilor electronice.

Natalia Tucan, administratorul asociației: „Nu am întâmpinat nicio problemă în utilizarea sistemului. Totodată, este ușor să adăugăm elemente noi, dacă avem de colectat fonduri pentru alte servicii. Spre exemplu, luna trecută, împreună cu membrii asociației am decis că este necesar să instalăm camera de supraveghere în jurul casei. Am introdus datele în sistem și toți rezidenții au primit factura cu suma necesară pentru plată. Mai mult, celor care le-a fost dificil să achite din start, sistemul le-a împărțit suma spre achitare în câteva etape.”

Natalia Tucan povestește că emiterea facturilor digitale durează mai puțin de 5 minute, iar distribuirea se realizează automat către toți beneficiarii. Plățile efectuate sunt transferate direct pe contul Asociației, fapt care permite gestionarea în timp util a resurselor financiare de către administrație.

Tatiana, locatară: „Totul este foarte simplu și convenabil. Imediat ce apare notificarea despre o nouă factură, o achit prin intermediul online banking-ului. Confirmarea de plată vine la distanță de câteva secunde. Este foarte convenabil și pentru cei care pleacă peste hotare – pot primi facturi electronice pe care să le achite de la distanță.”

Alexandru, locatar: „Avantajul e că nu trebuie să merg la bancă și să pierd timpul, așa cum făceam anterior. Vine notificarea despre factură, care conține toate detaliile și suma finală, iar eu achit prin intermediul serviciilor bancare mobile. În contul personal pot urmări istoricul tuturor plăților dar și dinamica consumului de servicii.”

Iulia, locatară: „Mă bucur mult că avem soluții care ne permit să fim mai grijulii cu mediul înconjurător. Multe instituții continuă să umple căsuțele poștale cu facturi de hârtie, pe care trebuie să le aștepți, până le aduni pe toate spre achitare. Aici nu e cazul.”

Soluția digitală utilizată de  ACC 56/139 – Green Bill – este un proiect pilot, fiind creată de o companie IT din Moldova. Compania s-a bucurat de susținere financiară din partea TEKWILL, în cadrul „Inițiativei de încurajare a implicării sectorului privat”, un proiect creat în scopul promovării digitalizării și a utilizării serviciilor bazate pe tehnologii informaționale de către societate și susținerea antreprenoriatului IT. În cadrul inițiativei, 10 companii IT din Moldova, au obținut suport financiar pentru crearea unor soluții cu impact asupra anumitor domenii sociale, dar și oportunități de atragere și pregătire a specialiștilor în IT. Suportul financiar a fost oferit după modelul de co-finanțare, acoperind până la 50% din întregul cost al inițiativei.

Proiectul TEKWILL – revoluția începe!
„Inițiativa de încurajare a implicării sectorului privat" este parte a Proiectului TEKWILL, implementat de Asociația Națională a Companiilor din Domeniul TIC, cu susținerea financiară a Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională și a Suediei. „Tekwill" a fost creat în anul 2017 ca Centru de Excelență al sectorului ICT din Moldova, având drept scop principal alinierea domeniului la cerințele curente ale pieței. Pentru a continua să contribuie la creșterea competitivității industriei IT și a altor sectoare strategice ale economiei, centrul și-a extins domeniile de activitate, devenind în 2019 un proiect complex la nivel național, cu sloganul „Revoluția începe!" Obiectivul de bază al Proiectului TEKWILL, în calitatea sa de platformă dedicată progresului sectorului IT, este de a asigura un impact major asupra dezvoltării economice a țării, prin îmbunătățirea capacităților antreprenoriale și educaționale ale societății, dar și prin sporirea potențialului de cercetare și dezvoltare al instituțiilor de învățământ, în conformitate cu cererea de pe piața IT. Află detalii pe www.tekwill.md.
CURS VALUTAR BNM
EUR EUR 19.8072 0.6014%
USD USD 16.7171 -0.2685%
RUB RUB 0.2263 -0.4837%
RON RON 4.1000 0.6234%
UAH UAH 0.6058 0.0661%
Vezi si alte valute
CELE MAI CITITE 30 zile 7 zile