Logo Realitatea.md

Scandal în jurul „Troleibuzului Victoriei”! RTEC spală pe mâini Primăria Chișinău, spunând că este publicitate plătită

01 Mai 2020, 10:45 // Politica

Un troleibuz de pe ruta nr. 22 circulă prin capitală, făcând publicitate Zilei Victoriei. Despre asta au sesizat consilierii municipali liberali, cunoscuți pentru faptul că sunt împotriva marcării zilei de 9 Mai ca cea a Victoriei asupra fascismului. Ei bănuiesc că s-a irosit bani publici pentru asta și solicită explicații de la Primăria Chișinău. Analizând acest subiect, am depistat că, dacă nu s-au cheltuit banii chișinăuienilor, acest troleibuz nu a ieșit pe linie totuși fără implicarea Primăriei condusă acum de socialistul Ion Ceban.

Consilierii municipali din partea PL au promis că la următoarea ședință a Consiliului Municipal Chișinău vor propune interzicerea propagandei sovietice. Aceștia consideră că „Troleibuzul Victoriei” este la inițiativa PSRM și, în special, al președintelui Igor Dodon.

  • Cine stă în spate oficial?

De fapt, „Troleibuzul Victoriei” este un proiect al Sputnik - una dintre cele mai suspecte platforme de informare. Pe site scrie că „Agenția Internațională de Presă și Radio Sputnik Moldova și Comitetul Coordonator Național „Victoria”, cu concursul Primăriei Chișinău, a lansat campania comună „Troleibuzul Victoriei”.

„La amenajarea mijlocului de transport au fost utilizate imagini fotografice cu Moldova din anii Marelui Război pentru Apărarea Patriei. În troleibuz va fi demonstrat un spot video despre eliberarea țării, care va include de asemenea fotografii și filmări de arhivă. Realizarea proiectului nu a fost împiedicată nici de pandemie. În condițiile în care majoritatea solemnităților dedicate zilei de 9 mai au fost amânate pentru luna august, Sputnik Moldova și partenerii vor să confirme prin acest gest că putem găsi întotdeauna modalități pentru a sărbători această zi măreață”, mai scrie pe site-ul agenției Sputnik.

  • Cum explică RTEC?
Reprezentanții RTEC susțin că aceasta este o publicitate plătită.

RTEC a dat spațiu în locațiune companiei care dorește să plaseze publicitate. Compania a venit cu toate actele permisive, de la toate instituțiile abilitate, în baza cărora li s-a oferit spațiu de publicitate solicitat pe exteriorul troleibuzului, ca și în cazul celorlalți agenți economici. Spațiul se oferă contracost. Publicitatea se plasează pe troleibuzele vechi, este vorba de pelicula care se încleie”, au spus cei de la RTEC pentru tv8.md, fără a menționa suma exactă care a fost achitată.

Conform regulilor, oricine poate solicita o asemenea publicitate și pentru a o obține trebuie să prezinte avize de la Poliție și de la Direcția Arhitectură a Primăriei Chișinăului.

La o simplă căutare despre cât ar putea costa să-ți plasezi publicitatea pe troleibuz, am găsit că prețurile ajung chiar și până la 5 mii de euro, în cazul în care este vorba despre un branding complet pe transport. Prețurile variază în funcție de cum vrea clientul să plaseze publicitatea.

Acest troleibuz circulă deja de două zile prin capitală și va mai circula până-n luna august.

CITEȘTE ȘI:

Igor Dodon renunță la marșul de 9 Mai, dar nu definitiv! Când va fi marcată Ziua Victoriei

CURS VALUTAR BNM
EUR EUR 19.6172 -0.3135%
USD USD 16.5952 -0.1234%
RUB RUB 0.2257 -0.1769%
RON RON 4.0556 -0.3391%
UAH UAH 0.6004 0.0667%
Vezi si alte valute
CELE MAI CITITE 30 zile 7 zile