Logo Realitatea.md

Serviciul de Urgență 112, ținta apelurilor false și abuzive: În jur de 60% din apeluri sunt false

16 Septembrie 2020, 17:58 // Societate

Un program încărcat, situații de stres și multă capacitate de a-și gestiona emoțiile sunt doar câteva dintre provocările cărora trebuie să le facă față un operator al Serviciului de Urgență 112. De parcă nu ar fi suficient, angajații trebuie să distingă și apelurile false. Specialiștii atenționează că aproximativ 60% dintre apelurile la 112 sunt provocatoare sau non-urgente.

foto: msmps.gov.md

Printre tinerii care activează la Serviciul de Urgență 112 se numără și Cristina Martin. De mai bine de trei ani, tânăra este vocea care liniștește și gestionează de la distanță situațiile care necesită o soluționare rapidă.

„În decursul unei zile de muncă, timp de opt ore, reușim să preluăm și câte 400 de apeluri. Peste 60 % din aceste apeluri sunt false și abuzive. Din păcate, oamenii nu înțeleg că timpul pe care Serviciul de Urgență îl pierde, în timp ce intervine într-o situație falsă, ar putea fi utilizat pentru salvarea unei vieți”, menționează Cristina Martin, operator Serviciul de Urgență 112, pentru Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale.

Aflați în  pericol sau fiind în stare de ebrietate unii oameni ajung să folosească insulte, cuvinte jignitoare și acuzații în adresa operatorilor. O astfel de atitudine le îngreunează și mai mult procesarea apelului telefonic.

„Recepționăm multe apeluri de la oamenii în stare de ebrietate, mai ales noaptea. Sunt foarte agresivi, ne insultă, strigă. Alții sunt deranjați de întrebările la care trebuie să răspundă. Procedura de preluare şi de chestionare  a apelantului a fost modificată după declanșarea stării de urgenţă. Suntem obligați să-i întrebăm dacă au interacționat cu persoane infectate cu noul tip de coronavirus”, menționează Cristina Martin.

Situațiile de stres sunt date uitării atunci când apelurile de mulțumire ajung să fie recepționate, iar operatorii realizează cât de importantă este munca pe care o fac pentru persoana de la celălalt capăt al firului telefonic.

„Sunt sunete de mulțumire de la cei pe care i-am ajutat. Astfel, vor să-și manifeste recunoștința că medicii, polițiștii sau pompierii au ajuns la timp”, recunoaște operatorul.

Serviciul de Urgență 112, recepţionează zilnic, aproximativ 7 mii de apeluri. În prima jumătate a anului, cele mai multe  solicitări au fost gestionate de Centrul Național de Asistență Medicală Prespitalicească, peste 23% de Poliţie și aproximativ 3% de Pompieri. Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112 a fost lansat în luna martie 2018.

Foto: msmps.gov.md

CURS VALUTAR BNM
EUR EUR 19.6212 -0.5862%
USD USD 16.6303 0.0211%
RUB RUB 0.2215 -0.4494%
RON RON 4.0373 -0.5983%
UAH UAH 0.5908 -0.2869%
Vezi si alte valute
CELE MAI CITITE 30 zile 7 zile