Logo Realitatea.md

Termoelectrica a lansat o amplă campanie de comunicare și informare despre sistemul centralizat de termoficare

09 Octombrie 2019, 16:20 // Economie

Termoelectrica a lansat o amplă campanie de comunicare și informare a opiniei publice privind avantajele și beneficiile sistemului centralizat de termoficare. Aceasta se va desfășura cu susținerea Băncii Mondiale.

Foto: termoelectrica.md

Campania de comunicare este parte a Proiectului Îmbunătățirea Eficienței SACET, susținut de Banca Mondială, și are drept scop informarea consumatorilor cu referire la cele mai sigure și eficiente soluții de termoficare și impactul acestora asupra oamenilor, mediului și securității energetice a țării.

„Cu susținerea Ministerului Economiei și Infrastructurii, a Agenției Proprietății Publice, dar și a partenerilor noștri de la Banca Mondială, timp de 4 ani am implementat un proiect deosebit, unic în Republica Moldova, care este prezentat drept exemplu la nivel internațional și asta pentru că ne-a reușit, într-un termen record, practic să revitalizăm Sistemul de Alimentare Centralizată cu Energie Termică din mun. Chișinău, asigurând consumatorii noștri cu servicii calitative și eficiente energetic”, a menționat Veaceslav Eni.

Prezentă la eveniment, directorul Biroului Băncii Mondiale în Moldova, Anna Akhalkatsi, a apreciat rezultatele considerabile privind îmbunătățirea calității serviciilor de furnizare a energiei termice și îmbunătățirea eficienței operaționale a întreprinderii Termoelectrica S.A.

„Termoelectrica este  acea companie care a întreprins pași majori în ultimii patru ani pentru a face serviciile sale disponibile tuturor, accesibile și eficiente. Este o companie care aduce în permanență noi inovații și care ține mult la standardele de calitate în serviciile pe care le prestează”, a spus Anna Akhalkatsi.

În același context, directorul Agenției Proprietății Publice, Eugeniu Moraru, a menționat importanța investițiilor în sistemele și utilajele care oferă oamenilor siguranță, eficiență și un aer curat.

„Întreprinderea Termoelectrica este una dintre societăți unde echipa și capacitatea investițională este foarte consolidată, iar implementarea tehnologiilor avansate aduce doar beneficii cetățenilor”, a conchis Eugeniu Moraru.

Proiectele implementate și deciziile luate de Termoelectrica în 4 ani de activitate sunt focusate pe nevoile și confortul consumatorilor, pe calitate și performanță tehnică și operațională. Astfel, întreprinderea a reușit în această perioadă să modernizeze peste 130 km de conducte termice, să instaleze circa 500 Puncte Termice Individuale de ultimă generație, să reutileze cele mai importante Stații de Pompare, dar și sursele de producere cu utilaje moderne și eficiente energetic.

Potrivit unui sondaj sociologic desfășurat în perioada 20 aprilie – 27 mai 2018, în raza mun. Chișinău, consumatorii Termoelectrica consideră că:

•    Sistemul centralizat de încălzire este stabil, sigur, funcționează cu implicarea minimă a abonaților;
•    Termoelectrica oferă consumatorilor săi stabilitate - „noi știm că vom avea căldură în apartament”;
•    Interesul față de eficiența energetică este mare (64-75% din respondenți sunt preocupați de eficiența energetică; 84-92% din respondenți iau măsuri pentru reducere a consumului de energie).
•    În egală măsură, specialiștii intervievați prin interviurile de profunzime considera că încălzirea centralizată este, în principiu, cea mai eficientă formă de producere a agentului termic pentru orașele mari și mijlocii. Avantajul sesizat de specialiști și jurnaliști: siguranța în exploatare, existența unei entități responsabile.

Citeste tot despre: Termoelectrica
CURS VALUTAR BNM
EUR EUR 19.3655 -0.0057%
USD USD 17.3815 -0.0856%
RUB RUB 0.2729 0.3678%
RON RON 4.0681 -0.0933%
UAH UAH 0.6992 0.8219%
Vezi si alte valute
CELE MAI CITITE 30 zile 7 zile