Logo Realitatea.md

Vrei să automatizezi afacerea pe care o deții? Vezi ce secrete are de împărtășit Directorul General al companiei AmoCRM.md (P.)

13 Mai 2019, 08:15 // Economie

În Republica Moldova, deși se zice că o ducem rău, business-ul este într-o continuă înflorire. L-am invitat la un interviu sincer pe Ion Hasnaș, Directorul General al companiei AmoCRM.md Moldova, care este gata să dea toate cărțile pe față: detalii picante din business-ul moldovenesc, studii de caz și cum AmoCRM ajută oamenii de afaceri mici, mijlocii și mari să-și atingă scopurile, dar și cifre interesante din business-ul moldav.

Î: Am auzit multe despre un sistem de tip CRM, totuși nu toți înțeleg cum se cuantifică rezultatele și productivitatea, prin prisma unui sistem de Customer Relationship Management?

R: În primul rând, totul este automatizat și se economisește timp.

De exemplu:

  1. Solicitările care vin de pe Faceebook, Instagram și alte platforme de social media, ori prin intermediul apelurilor telefonice, sunt inserate în CRM.
  2. În cartela tranzacției se completează datele despre produsul/serviciul de care este interesat potențialul client, precum și despre datele de contact.
  3. Ulterior, tranzacția trece în etapa de ofertare.
  4. Are loc emiterea contului de plată și generarea documentelor direct din AmoCRM.
  5. În momentul în care banii au fost transferați, sistemul de gestiune, ca de exemplu: 1C trimite informația despre achitare în AmoCRM, tranzacția trecând la etapa “Pregătire comandă”.
  6. Managerul și departamentul de logistică primesc sarcini relevante tipului de vânzare.
  7. Iar la final, după ce clientul primește produsul / serviciul, acesta primește un mesaj cu mulțumiri.

Practic, atât procesul de vânzare în sine, cât și toate aspectele legate de documentație și finanțe sunt gestionate eficient, rapid și toate-s complet automatizate.

Succesul folosirii lui AmoCRM se datorează, în mare parte, creării modulelor automatizate, cum este cel pentru generarea documentelor - managerul nu mai trebuie să lucreze în 2 sisteme diferite, ci doar în AmoCRM. Deoarece AmoCRM are legătură cu alte sisteme de top management, finanțe și de creare a documentelor, totul se face, practic, printr-un click, utilizând șabloane predefinite. Același lucru se aplică lucrului cu email-urile, rețelele de socializare, formele de pe site, campaniile de reclamă online, ș.a.

Până a implementa AmoCRM, toate aceste funcții se îndeplinesc manual, fiecare document sau e-mail fură din timp, ulterior devenind posibilă realizarea sarcinilor printr-un singur click.

În afară de aceasta, când managerul creează manual documente, el poate să comită greșeli, însă sistemul nu greșește niciodată.

Î:  În cazul în care o companie înțelege că are nevoie de CRM și decide să-l implementeze în mod individual, o poate face ușor?

R: În principiu, noi lucrăm cu unele companii care au deja CRM și le optimizăm procesul de vânzare. Avem o astfel de experiență deja cu peste 20 companii, pe care le gestionăm în continuare. Am învățat că este important ca procedurile să fie corect reflectate în CRM, făcând parte dint-un proces complet, deoarece, contează, în primul rând, înțelegerea profundă a proceselor într-un business, pentru rezultate reale.

AmoCRM este un sistem care poate fi configurat și în mod individual, el ține de principiul de follow-up. Acest principiu spune că procesul nu trebuie să se oprească deloc până la finalizarea tranzacției. Generările automatizate de sarcini, înștiințările, documentele create după model la fiecare etapă - toate sunt interconectate și contează ca procesul să deruleze logic și să ducă spre finalizarea cu succes a tranzacției.

Tot după principiul de follow-up (următorul pas), e esențial ca șeful departamentului de vânzări să urmărească indicatorii de performanță, mai ales că prin configurările AmoCRM se pot exporta în așa-numitul „dashboard” - panouri de control, indicatorii KPI cum ar fi: numărul de solicitări primite pe Facebook sau website, numărul apelurilor de intrare/ieșire, numărul contractelor, conturi de plată emise vs. Achitate etc. și toate aceste date sunt agregate pe manager/ departament/ punct de vânzare. Aceștia se configurează în mod individual pentru fiecare companie în conformitate cu activitățile și prioritățile acesteia.

Exemple: Volumul transferurilor bănești, numărul de contracte încheiate, numărul de vizite în magazin, numărul de apeluri (apeluri de intrare, apeluri de ieșire) – controlul acestor elemente îi arată administratorului departamentului de vânzări care-s lacunele în cadrul companiei. Tot de aici se observă și punctele forte, cum ar fi: cine dintre manageri lucrează mai bine.

Sunt urmărite conversiile pe fiecare pâlnie, la fiecare manager, se conturează o imagine detaliată despre capacitățile de convertire a lead-urilor în clienți – la nivel de fiecare manager în parte. Aceste rezultate pot fi obținute printr-un sistem integrat corect.

Când se instalează CRM-ul, este esențial ca el să fie configurat astfel încât să fie posibil controlul acestor indicatori. Dacă nu se ține cont de aceste elemente, CRM-ul nu va fi fiabil și nu va da randamentul maximal și noi nu se va beneficia de tot potențialul platformei respective. Deci da, contează mult experiența persoanelor ce implementează sistemul CRM.

Î: Ar fi posibil să integrăm AmoCRM și cu dispozitivele mobile? Majoritatea utilizează acum smartphone-ul și pentru lucru.

R: Desigur, AmoCRM are aplicație mobilă și integrează foarte bine sarcinile cu calendarele personale, pentru fiecare utilizator în parte. Noi avem posibilitatea să lucrăm cu diverse dispozitive, nu doar laptopuri, dar și tablete și telefoane. Acest lucru este util - spre exemplu, în anumite companii sunt persoane care lucrează și în afara oficiului, și nu au posibilitate să se conecteze la calculator și aplicația mobilă (Android sau iOS), este foarte bine ajustată încât să fie comod de lucrat de oriunde, la fel de eficient. Sunt disponibile aceleași sarcini, aceleași notificări, posibilitatea de a schimba mesaje între manageri.

Î: Din experiența dvs., care sunt cele mai hazlii reacții clienților când le-ați povestit despre CRM?

R: În timpul unui audit, evaluând sarcinile fiecărui manager ni s-a povestit despre un specialist în marketing care configura și crea audiențe pentru Facebook. Noi le-am spus că noi configurăm sistemul CRM în așa mod, încât în dependență de etapa la care se află tranzacția, el singur inserează contactul respectiv în audiență. Astfel, dacă potențialul client este la etapa de negocieri, lui să i se afișeze o reclamă țintită pe Facebook. Ei au spus că, în acest caz, se pot descurca de minune fără acel specialist în marketing, pentru că el îi costă 220,000 lei pe an.

În mare parte, oamenii rămân impresionați de oportunitățile pe care le oferă AmoCRM, în urma prezentărilor noastre. Noi vedem dorința lor de a folosi acest sistem, pentru că din feedback-ul real obținut, clienții își răscumpără investiția de integrare a unui CRM în 2-3 luni de zile.

Ulterior, datorită avantajelor pe care le oferă acest soft, clienții noștri înregistrează creșteri ale vânzărilor, a profitului și, cel mai important, ei încep să interacționeze mult mai calitativ cu persoanele interesate de serviciile și produsele lor. Solicitările clienților nu rămân fără atenție, clienții devin mult mai loiali, cumpărând repetat, datorită calității deservirii.

Î: Dacă cititorii noștri ar dori să integreze acest CRM prin intermediul Dumneavoastră, ar fi posibil o testare gratuită?

R: AmoCRM oferă oficial 5 zile de testare gratuită. Dacă persoana dorește să integreze de sine stătător, nu are decât, noi îi oferim un cont demo unde să-și testeze aptitudinile de a configura acest CRM. Și dacă reușește, noi, ulterior, devenim parteneri.

Oferim și IP telefonie, facem scenarii telefonice în dependență de ora și de ziua de lucru, și în dependență de faptul că acest client este deja un client existent sau este un client nou. Oferim și aceste produse pentru testare.

Dacă persoana dorește o integrare profesionistă, noi putem să-i oferim o oră gratuită de consultație, o prezentare gratuită, pentru a înțelege mai multe despre oportunitățile oferite de CRM. Astfel, va înțelege ce instrumente sunt necesare anume pentru compania sa.

Î: Ce s-ar întâmpla în cazul în care serviciul nu ar corespunde așteptărilor clienților?

R: Noi avem în contract o clauză contractuală cu orice client, conform căreia noi suntem gata să returnăm banii în cazul în care rezultatele nu coincid cu așteptările clienților. Până acum nu am avut niciun refuz, din contra, persoanele care și-au integrat AmoCRM ne recomandă cunoscuților. În mare parte, clienții noștri noi sunt cei ce vin prin recomandări, asta demonstrează că, în realitate, clienții rămân mulțumiți. Acest lucru contează foarte mult pentru noi.

P.

CURS VALUTAR BNM
EUR EUR 20.0787 0.0000%
USD USD 18.0329 0.0000%
RUB RUB 0.2785 0.0000%
RON RON 4.2187 0.0000%
UAH UAH 0.6843 0.0000%
Vezi si alte valute
CELE MAI CITITE 30 zile 7 zile